Το ΚΑΣ απέρριψε το αίτημα για την παρουσίαση δύο μεταβυζαντινών εικόνων σε έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Παρίσι

parisi_eikones
Στις 25 του μήνα ανοίγει στο Παρίσι η ομαδική έκθεση ελλήνων καλλιτεχνών, σε επιμέλεια Νάντιας Αργυροπούλου, «HELL AS Pavilion». Και ενώ οι δύο μεταβυζαντινές εικόνες του Άγιου Χριστόφορου του Κυνοκέφαλου χρονολογούμενες τον 18ο αιώνα, επρόκειτο να κατέχουν τις πιο περίοπτες θέσεις στους χώρους του Palais de Tokyo, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο δεν τους έδωσε τελικά το πράσινο φως για να ταξιδέψουν.
Δέκα ημέρες πριν τα εγκαίνια της ελληνικής έκθεσης, η οποία επιχειρεί να συγκεράσει το χθες και το σήμερα της ελληνικής τέχνης μέσα από έργα σύγχρονων δημιουργών αλλά και σπουδαίων μορφών του παρελθόντος και μάλιστα σε έναν από τους πιο σημαντικούς χώρους σύγχρονης τέχνης στην Ευρώπη, το ΚΑΣ απαγόρευσε την παρουσίασή τους. Τα μέλη του γνωμοδοτικού συμβουλίου θεώρησαν πως οι εν λόγω εικόνες, που ήταν προγραμματισμένο να ανοίξουν την έκθεση, αντιμετωπίζονταν μόνο ως έργα τέχνης, χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν ο θρησκευτικός και λατρευτικός τους χαρακτήρας.
Αξίζει να σημειωθεί πως το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο στου οποίου τη συλλογή βρίσκονται οι εικόνες είχε εισηγηθεί θετικά υπέρ του δανεισμού τους, ενώ η επιμελήτρια της έκθεσης Νάντια Αργυρπούλου και ο Γίωργος Τζιρτζιλάκης που την σχεδίασε, είχαν καταθέσει το αίτημα τους στο ΚΑΣ από τον Αύγουστο.
artnews.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!