Ένα από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα ζωγραφικά έργα του El Greco,” Ο διαμελισμός των ιματίων του Χριστού” ενισχύει τη συλλογή του μουσείου του Prado


 


Ο διαμελισμός των ιματίων του Χριστού 1577-9,λάδι σε μουσαμά 285Χ173 εκ.,Τολέδο Καθεδρικός Ναός
Από σήμερα και μέχρι να επιστρέψει στον καθεδρικό ναό του Τολέδο, για τις εκδηλώσεις στα πλαίσια του αφιερώματος –εορτασμού για την 400η επετείου  από το θάνατο του ζωγράφου El Greco κατά το έτος 2014, ένα από τα διάσημα έργα του, γνωστό ως El Εspolio ( Ο διαμελισμός των ιματίων του Χριστού 1577-9,λάδι σε μουσαμά 285Χ173 εκ.,Τολέδο Καθεδρικός Ναός), θα εκτίθεται σε μία από τις τρεις αίθουσες του μουσείου του Prado (δωμάτιο 9β) που είναι αφιερωμένες στο ζωγράφο και εκτίθενται τα έργα του, που  ανήκουν στις συλλογές του μουσείου, μεταξύ των οποίων είναι και το έργο με τίτλο «Αγία Τριάδα».

Ο διαμελισμός των ιματίων του Χριστού, απεικονίζει τον Χριστό να στον Γολγοθά και κατά την ετοιμασία της σταύρωσης του να του διαμελίζουν τα ρούχα του. Ο ζωγράφος με καλλιτεχνική μαεστρία αποδίδει  την σωματική και ψυχική κούραση του Χριστού, χρησιμοποιώντας την έντονη εκφραστικότητα των προσώπων.

Επίσης ο επισκέπτης του μουσείου θα έχει τη δυνατότητα να ενημερωθεί για τη μελέτη του έργου και  τις  τεχνικές που εφαρμόστηκαν  για την αποκρυπτογράφηση των μεθόδων ζωγραφικής που χρησιμοποίησε ο ζωγράφος για την δημιουργία του πίνακα, καθώς και το έργο της συντήρησης-αποκατάστασης που έγινε σε διάφορα σημεία που πίνακα που είχαν υποστεί φθορές.





Ο Γκρέκο μετά την άφιξή του στο Τολέδο, οι πρώτες παραγγελίες που ανέλαβε αφορούσαν τρία ρετάμπλ για τη μοναστηριακή εκκλησία του Αγίου Δομήνικου του Παλαιού (Santo Domingo el Antiguo) και μία ελαιογραφία με θέμα τον διαμερισμό των ιματίων του Χριστού, γνωστή ως El Espolio, για τον καθεδρικό ναό της πόλης. Τα ρετάμπλ υπήρξαν παραγγελία του Ισπανού αρχιδιάκου του καθεδρικού ναού τού Τολέδου, Διέγο δε Καστίγια, ο οποίος ανήκε στον κύκλο γνωριμιών τού Φαρνέζε. Για την εκκλησία του Αγίου Δομήνικου, ο Γκρέκο φιλοτέχνησε την Ανάληψη της Παναγίας (π. 1577, Ινστιτούτο Καλών Τεχνών, Σικάγο), έργο που πλαισιωνόταν από τις απεικονίσεις του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή (1577-79, Santo Domingo el Antiguo), του Αγίου Ιωάννη του Ευαγγελιστή (1577-79, Santo Domingo el Antiguo), του Αγίου Βερνάρδου και του Αγίου Βενέδικτου. Το πρόγραμμα της εικονογράφησης περιλάμβανε ακόμα συνθέσεις με θέμα την Αγία Τριάδα (1577-79, Μουσείο Πράδο), την Προσκύνηση των Ποιμένων, τον Άγιο Ιερώνυμο, την Ανάληψη του Χριστού και τον Άγιο Ιλδεφόνσο. Η Ανάληψη της Παναγίας, που τοποθετήθηκε στο κεντρικό ρετάμπλ της αγίας τράπεζας, όπως και η Αγία Τριάδα, αναδεικνύουν την ικανότητα τού Γκρέκο να συνδυάζει στοιχεία από τον Τιτσιάνο και τον Μιχαήλ Άγγελο, παραδίδοντας τελικά μία πρωτότυπη σύνθεση.[1] Εκτός από τα έργα ζωγραφικής, ανέλαβε επίσης το αρχιτεκτονικό σχέδιο των ρετάμπλ και άλλα διακοσμητικά στοιχεία τους.
O Διαμερισμός των ιματίων του Χριστού υπήρξε το δεύτερο σημαντικό έργο που φιλοτέχνησε στο Τολέδο, για το οποίο οι εκπρόσωποι του καθεδρικού ναού εξέφρασαν αντιρρήσεις ως προς το περιεχόμενο του, που οδήγησαν σε περαιτέρω οικονομική διαφωνία με τον Γκρέκο, σχετικά με την αμοιβή του.(http://el.wikipedia.org)

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!