Λονδίνο: Ο Αλεν Τζόουνς ταρακουνά τη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών

Τα γλυπτά του καλλιτέχνη έχουν προκαλέσει πολλές αντιδράσεις

Λονδίνο 
Πολλοί τον χαρακτηρίζουν σεξιστή. Ο ίδιος δηλώνει φεμινιστής. Ο λόγος για τον διάσημο βρετανό καλλιτέχνη της ποπ αρτ Άλεν Τζόουνς, έργα του οποίου εκτίθενται αυτό το διάστημα στη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών του Λονδίνου.

Τα γλυπτά του έχουν προκαλέσει πολλές αντιδράσεις, καθώς σε πολλά από αυτά χρησιμοποιεί το γυναικείο σώμα ως βάση. Το 1986, μάλιστα, φεμινίστριες πέταξαν μπογιές στο έργο «Chair» που εκτίθετο στην πινακοθήκη Tate.

«Ό,τι και να πω ακούγεται σαν δικαιολογία, όμως η αλήθεια είναι ότι δεν χρησιμοποίησα τις γυναίκες σαν αντικείμενα. Οι γυναίκες είναι το θέμα και τα γλυπτά είναι τα αντικείμενα»
δήλωσε ο Τζόουνς στο BBC με αφορμή την έκθεση που θα διαρκέσει ώς τις 25 Ιανουαρίου 2015.

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο BBC, ο Τζόουνς αναφέρεται και στη γνωριμία του με τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ, ο οποίος του ζήτησε να χρησιμοποιήσει κάποια από τα έργα του στην ταινία «Κουρδιστό Πορτοκάλι».

«Δεν τον γνώρισα ποτέ από κοντά. Μία ημέρα μου τηλεφώνησε και μου είπε ότι ήθελε να χρησιμοποιήσει κάποια από τα έργα μου για την ταινία που ετοίμαζε. Του απάντησα ότι μπορούσα να ετοιμάσω νέα σχέδια και έτσι μου έστειλε το σενάριο για το ‘Κουρδιστό Πορτοκάλι’».

Ωστόσο, η συνεργασία χάλασε όταν έφτασε η στιγμή να συζητήσουν για την αμοιβή του Τζόουνς. Ο Κιούμπρικ του ζήτησε να σχεδιάσει τα γλυπτά αφιλοκερδώς, κάτι που ο Τζόουνς αρνήθηκε.

«Μου είπε ότι είναι διάσημος σκηνοθέτης και πως το όνομά μου θα γίνει γνωστό σε όλο τον κόσμο. Εγώ του εξήγησα ότι αυτό που ζητούσε απαιτούσε δουλειά μηνών και δεν μπορούσα να δουλεύω τόσο καιρό χωρίς να πληρώνομαι. Του είπα χαρακτηριστικά: Εάν μου κλείσεις μία έκθεση στο Λούβρο, τότε θα τα φτιάξω δωρεάν…».

ΠΗΓΗ: ΤΟ ΒΗΜΑ Επιμέλεια: Άννα Ανδίρα


 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέρεται ότι: Το χαγιάτι στον ελλαδικό χώρο δεν είναι τούρκικο

Το άλογο κοιμάται όρθιο!